comment 0

WIDOKÓWKI – obrazek z podróży z kilkoma słowami skreślonymi pod wpływem chwili.

Podróże i fotografia od zawsze były moją pasją. Pierwszy aparat: starego, zużytego Zenita 3, otrzymałam od Taty w wieku 14 lat. Pokazał mi jak go używać, kupił film i wysłał w plener. Tak się zaczęło. Zaraził mnie swoją pasją,  ja z kolei zabrałam go na jego pierwszą wyprawę do Azji. Dziś nadal oboje robimy zdjęcia i często razem podróżujemy.

W fotografii i podróżach interesują mnie przede wszystkim ludzie. Obserwuję i słucham opowieści. Na zdjęciach staram się uwieczniać atmosferę, uczucia, spojrzenia.  Fascynuje mnie różnorodność kultur, obrzędy, mistycyzm.  Lubię słuchać legend, bajań i mitów. Wierzę w siłę i moc uzdrowicieli i medycyny ludowej. W kręgu moich zainteresowań znajduje się sytuacja kobiet i dzieci w różnych kulturach. Interesują mnie kultury matrylinearne i szamanizm.

Nie zajmuje mnie zupełnie (póki co) fotografia studyjna, bliższy jest mi reporterski styl. Fotografuję obiektywami portretowymi lub krótkimi zoomami. Zawsze staram się nawiązać kontakt wzrokowy z osobą, której robię zdjęcie, zawsze z szacunkiem, nigdy wbrew woli. Nie fotografuję osób w sytuacjach intymnych, w których nie chciałabym sama być widziana, nie fotografuję osób kalekich i żebrzących. W fotografii cenię szczerość i kompozycję. Lubię grę światła i koloru.  Zgadzam się w 100% z Robertem Capą, który mówił: Jeśli twoje zdjęcia nie są wystarczająco dobre to znaczy, że nie byłeś wystarczająco blisko.

W rozdziale ” WIDOKÓWKI” zapraszam do oglądania zdjęć i wysłuchania historii z drogi.

Skomentuj

